När någonting tar slut.

Från den dag då vi föds till den dag vi går bort kommer hundratals, säkert tusentals saker att ta slut.Flingorna på frukosten, mjölken till oboyen, ens mormors, morfars farmor, farfars och tillomed sin mamma och pappas liv. I vissa fall tillomed ens egens bror eller kanske en son eller dotter. En tånårskärlek kan göra slut, bensinlampan kan börja lysa.
 
Men trots detta måste våra liv gå vidare, man måste fortsätta vandra på livets gata. Vissa saker som tar slut gör att man mår bättre, som tillexempel när läkaren kommer på lösningen på ens lidande. Eller när de slutar regna när man verkligen vill sola. Allting tar slut, allting. 
 
Tänk en sekund. Kan du komma på någonting som alltid finns kvar?
 
Jag tänker på de människor som har levt med samma människa i femtio, sextio år, kärleken värkar aldrig ta slut. Men en dag så dör en av dom, och för den som lever kvar är detta ett av många slut.
 
Men vid varje slut krävs stötning, det krävs kärlek och vänskap. Man kan inte göra slut med någon man älskar utan att behöva stöd. Jag hörde om en tjej. Efter många om och men, efter dagar i ett förhållande med tårar och svek fick hon nog. Hon älskade denna man och såg absolut en framtid med honom men saker och ting fungerade inte. jag vet inte om de jobbigaste för henne var att göra ett slut eller om de var att inse att det var tvynget att göras. Men hur många tårar och hur många vakna nätter de än förde med sig så tror jag att det var värt det. Eller jag tror inte, jag vet. För vissa slut är alldeles nödvändiga.
 
Ibland måste man avsluta någonting för att kunna påbörja något nytt.
 
Min fina vän, du är värd de allra bästa. Om inte bättre än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0