Jag vill vara mer som du

Jag är en sån, jag är den. Utan tvekan är jag en sån, den som drömmer för mycket. Jag vill nå så långt, jag vill vinna allt. Jag vill kunna svara på alla livets frågor. Ja, jag är verkligen en sån, som tänker. Fråga mig vad som helst. Vad jag ska ha för tapeter i mitt sovrum om tio år. Vilken låt som ska sjungas på mitt brölopp. Fråga mig vilken bil jag ska äga eller vilka jobb jag ska ha. Jag har svar på allt.
 
Jag hatar det, jag fullkomligt hatar det. Jag hatar den, att vara en sån. Hur fan står folk ut? Vem orkar lyssna på en sån som har allting, varenda litet steg planerat. Jag hatar den delen av mig, sådär mycket så jag ryser.
 
Jag vill vara en sån som du. Du är felfri. Jag vill absolut inte vara en sån som mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0